Meze a možnosti učení psů
Informace o semináři:
V důsledku šíření koronaviru a opatření Vlády ČR nyní žádné semináře neprobíhají.
Komu je seminář určen:
Je určen majitelům psů, trenérům, pracovníkům útulků, canisterapeutům, kynologům, veterinářům a všem dalším, kteří pracují nebo přicházejí do kontaktu se psy.
Cíl semináře:
Poskytne Vám zcela nové poznatky o učení psů okamžitě použitelné při jejich výchově a výcviku, jež jsou výsledkem našeho rozsáhlého výzkumu, a o kterých se v žádné knize nedočtete.
Průběh semináře:
Probíhá formou diskuse, kdy přednášející a účastníci kladou otázky, a společně na ně hledáme odpovědi opírající se o prokázaná fakta. Výklad je přizpůsoben Vašim dosavadním znalostem o učení psů a je názorně dokumentován na konkrétních příbězích z jejich života.
Obsah
semináře:
- Proč se psi tak rádi učí?
- Shodné a odlišné, co se učí psi v porovnání s tím, co se učí člověk?
- Proč dobrá znalost chování psů nám může usnadnit jejich výcvik a výchovu?
- Jak dispozice pro jednotlivá vrozená chování uložená v deoxyribonukleové kyselině (DNA) stimulují změny v mozku psa?
- Proč výchovou nelze zcela zamezit projevům vrozeného chování psů?
- Proč je pro psa učení vrozeným chováním?
- Proč se jednotliví psi učí různě rychle?
- Proč se psi učí napodobováním?
- Proč má každý pes trochu jiné naučené chování oproti jiným psům?
- Proč je někdy obtížné zamezit projevům naučeného chování psů?
- Jak proces učení stimuluje změny v mozku psa?
- Čím se liší krátkodobá a dlouhodobá paměť psů?
- Proč je nezbytné naučená chování psů procesem učení neustále upevňovat?
- V čem se shoduje a čím se liší učení psů v porovnání s dětmi?
- Je povel a poslušnost pro psa to stejné jako pro člověka?
- V čem se shoduje a v čem se liší učení psů oproti jejich předkům?
- Jakou má funkci hra ve vztahu k učení psů?
- Proč mladí psi častěji vyzývají ke hře starší psy než naopak?
- Proč starší psi si častěji hrají se svým majitelem než se psy?
- Proč si psi hrají častěji než jejich předci?