Pochopte chování psů

Informace o kurzu:

V důsledku šíření koronaviru a opatření Vlády ČR nyní žádné kurzy v rámci Specializovaného studia Univerzity třetího věku Institutu celoživotního vzdělávání Mendelovy univerzity v Brně neprobíhají. 

Komu je kurz určen:

Je určen majitelům psů, trenérům, pracovníkům útulků, canisterapeutům, kynologům, veterinářům a všem dalším, kteří pracují nebo přicházejí do kontaktu se psy.

Obsah kurzu:

  • Co je to chování a proč je poznání chování psů oproti jiným druhům zvířat mnohem složitější?
  • Jak rozpoznat, co bylo dosud o jednotlivých konkrétních chováních psů skutečně prokázáno od velkého množství pouhých nikým neprokázaných domněnek, byť uveřejněných špičkovými odborníky?
  • Jak psi spolu vizuálně, sluchově a pachově komunikují a čím se liší smyslové vnímání (čich, zrak, sluch, chuť, hmat) psů a lidí?
  • Jak psi vizuálně signalizují výzvu ke hře, žebrání o potravu, lovecké chování, pohlavní chování, dominantní chování, submisivní chování a hrozbu?
  • Proč psi upřednostňují pachovou komunikaci před vizuální a proč to ztěžuje poznání jejich chování?
  • Proč jsou psi schopni vnímat emoce projevované člověkem?
  • Proč je pro cílenou výchovu nezbytné umět rozpoznat vrozené od naučeného chování psů, i když to není vždy jednoduché? 
  • Proč psi projevují smečkové, teritoriální, lovecké, potravní, pohlavní a mateřské chování?
  • Proč je smečkové, teritoriální, lovecké, potravní, pohlavní a mateřské chování psů mnohem rozmanitější než u jejich předka vlka a jak nám může chování vlků usnadnit poznání chování psů?
  • V jakém věku lze socializovat psa na osoby, které s ním trvale žijí v jedné domácnosti?
  • Proč každý jednotlivý pes má genetické dispozice jak pro konkrétní projevy dominance, tak i submise?
  • Proč, vůči komu a kde všude se mohou psi chovat teritoriálně?
  • V jakém věku lze socializací výrazně ovlivnit projevy teritoriálního chování psů vůči cizím lidem a psům?
  • Proč přítomnost majitele někdy snižuje a jindy zvyšuje výskyt teritoriálního chování psů?
  • Jaké se u psů vyskytují jednotlivé druhy loveckého a potravního chování a jaké jsou mezi nimi vztahy?
  • Proč některá potravní chování souvisí a jiná nesouvisí s postavením psů v hierarchii smečky? 
  • Proč kastrace nemusí mít vždy vliv na projevy pohlavního chování psů?
  • Proč přibližně do 6 týdnů věku štěňat k nim matka nepustí jiné psy ze smečky?
  • Proč je hra pro psy nástrojem učení a co se formou hry učí?
  • Proč mladší psi častěji vyzývají ke hře starší psy než naopak?
  • Proč si starší psi často pouze hrají jen se svým dospělým majitelem?
  • V čem jsou příčiny pozoruhodných schopností psa učit se novým dovednostem?
  • Jak probíhá proces učení se jednotlivým dovednostem psy?
  • Co je společné a odlišné v procesu učení psa v porovnání s člověkem?
  • Jak se liší vnímání poslušnosti a povelu psem a člověkem a co z toho vyplývá pro výcvik psů?
  • Proč se liší příčiny neposlušnosti u psů a u dětí a co z toho vyplývá pro výchovu psů?
  • Které chování pes-pes nám může usnadnit poznání chování psů vůči lidem?
  • Proč nemá žádný smysl používat vizuální signály dominance při výcviku psů? 
  • Jak lze využít poznatky o vrozeném a naučeném chování při výcviku jednotlivých dovedností psů (hlídání, pasení, pachové práce apod.)?
  • Jak a proč se mění chování psů po jejich osvojení z útulku?
  • Jaké jsou příčiny velké rozmanitosti vzájemných interakcí psů na veřejných prostranstvích?

Nezávazná přihláška

Pošlete nám kontaktní údaje a my Vás budeme po odeznění koronaviru informovat, jak se závazně přihlásit na kurz "Pochopte chování psů".